Get Amazing Stories

Get great contents delivered straight to your inbox everyday, just a click away, Sign Up Now.
Adresa de email
Alimentație

Importanța metabolismului în slăbit

Noi toți auzim zilnic acest cuvânt și ne-am dat seama că metabolismul este parte importantă a procesului de slăbit. Dar ce este și ce îl influențeaza? Propun să dezvoltăm acest subiect împreună.

spring-yoga

Ce este metabolismul?

Dexul ne dă o definiție lungă și complexă, dar, pe scurt, procesul prin care carbohidraţii, grăsimile, proteinele şi glucidele regăsite în alimente sunt transformate de către organism în energia necesară desfăşurării proceselor fiziologice, dar şi a celor fizice se numeste metabolism.

Rapiditatea cu care caloriile ingerate sunt transformate în energie, şi nu în ţesut adipos, se numeşte rată metabolică. Cu ajutorul ei putem vedea cât de accelerat este metabolismul nostru.

Nu este suficient să ţii dieta pentru a slăbi. Rata metabolismului joacă un rol foarte important în viteza cu care dai jos kilogramele, de aceea este bine să o accelerezi şi să o ai de partea ta!

Vă voi prezenta mai întâi factorii care influenţează această rată metabolică şi în principiu şi greutatea corpului nostru, apoi vă voi prezenta care sunt cele mai bune alimente ce accelerează metabolismul și ne ajută la slăbit.

Rata metabolismului este influenţată de o multitudine de factori:

Vârsta – rata metabolismului atinge valoarea maximă la pubertate, după care scade progresiv. La acea vârstă, cam toate se accelerează în viața omului. Astfel se reduce cu 2-3% la fiecare 10 ani. De aceea, multe persoane cresc în greutate odată cu înaintarea în vârstă, deşi îşi menţin aceleaşi obiceiuri alimentare, și este destul de greu de a slăbi ca altă dată.

BlogPost1-Kw_Pic

Sexul – femeile au un nivel mai scăzut cu 5-10%  al ratei metabolice faţă de bărbaţii care au aceeaşi greutate, acest lucru datorându-se în bună parte diferenţelor de compoziţie corporală. Pe lângă acest lucru, bărabații reușesc mult mai repede să slăbească, datoriată metabolismului lor mai accelerat (norocoșii de ei).

Masa corporală – rata metabolică creşte odată cu greutatea, fiind necesar un aport energetic mai mare pentru a susţine cheltuielile organismului, mai ales datorită suprafeţei corporale mai mari. Însă nu e o regulă acest fapt. Faptul că ai mai multe kilograme, nu înseamnă că și metabolismul este accelerat suficient.

Compoziția corporală – musculatura şi organele interne au un consum energetic net superior faţă de ţesutul adipos. Cu alte cuvinte, ne trebuie mai mulți mușchi!

healthy-lifestyle

 

Statusul hormonal – afecţiunile tiroidiene pot scădea (lipsa tiroidei) sau creşte (hipertiroidism) rata metabolică. De aceea auzim de multe ori că unele persoane nu reușesc să slăbească din cauza tiroidei. De asemenea, hormonii eliberaţi în timpul stresului sau emoţiilor (adrenalină, noradrenalină) contribuie la creşterea ratei metabolice cu până la 15%.

Acum cea mai interesantă şi aşteptată parte. Care sunt alimentele care accelerează rata metabolică?

Ei bine este vorba despre cofeina din cafeaua neagră sau, mai mult, cafeua verde, care este un stimulant prin definiţie, în consecinţă creşte rata metabolică. De aceea, cofeina este printre ingredientele care se găsesc în suplimentele pentru slăbit. Studiile au arătat că o ceaşcă de cafea poate creşte cu 4% rata metabolică. Așa că, cei care își încept ziua cu o cafea naturală, își accelerează metabolismul fără să vrea.

Cel de-al doilea aliment este ardeiul iute. Ȋn general mâncărurile picante cresc rata metabolică, aşa că nu ezita şi introdu în dieta ta cât mai multe feluri picante. Pentru un metabolism accelerat, poți adăuga și boia iute roșie în cât mai multe mâncăruri.

Food_Differring_meal_Chili_030800_

Citricele sunt și ele un bun stimulent pentru metabolism. Abundența de vitamina C din acest tip de fructe ajută la arderea grasimilor. Dacă vrei să slăbești, îmbrățișează cu drag portocalele, grepfruitul, lămâia. Să nu uitam și de broccoli – de mare ajutor la casa omului, mai ales cand ne apucăm de curele pentru a mai slăbi, iar metabolismul trebuie să fie ceva mai accelerat

Nu în ultimul rand, supele sunt cel mai recomandat fel de mâncare pe timpul curei. Consumând mai multe supe, cantitatea de mancare solidă va fi mai mică, prin urmare, slăbitul va fi mai ușor. O supă are mult mai puține calorii decât o tocăniță. De asemenea, o supă este mult mai bine venită atunci când avem și imunitatea scăzută, iar despre acest subiect am vorbit și aici.

În concluzie, in ziua de azi este un trend ca femeile să fie mereu la dietă. Trebuie însă să avem grijă cum ne alegem dieta dacă vrem să slăbim sănătos și sigur. Nu este recomandată înfometarea sau să trăiești doar cu frunze. Învață să combini corect alimentele și încearcă să îți educi metabolismul, ca să fie cât mai accelerat, pentru ca acesta să lucreze mereu în favoarea ta.

5 Comments

Cele mai vizionate

To Top

Fii mereu în voga

Primește cele mai noi și interesante articole, direct în inbox.
Adresa de email
Secure and Spam free...