Get Amazing Stories

Get great contents delivered straight to your inbox everyday, just a click away, Sign Up Now.
Adresa de email
Rețete

10 idei de mic dejun gustoase și hrănitoare cu puține calorii

dieta_pentru_tine

 

Un mic dejun hrănitor oferă energie, accelerează metabolismul și te împiedică să mănânci în exces de-a lungul zilei, fiind responsabil pentru pierderea în greutate și pentru menținerea rezultatelor unei diete. Nutriționiștii ne recomandă ca, pentru a începe ziua în forță, să acordăm micului dejun mai mult de 10 minute și să nu îl luăm pe fugă, la muncă, între o cană de cafea și citirea ultimelor mailuri primite.

Studiile realizate de oamenii de știință arată că la oamenii care sar peste micul dejun, riscul obezității este de 4,5 ori mai mare. De asemenea, persoanele care iau un mic dejun substanțial asimilează cu 100 de calorii mai puțin pe zi, echivalentul a 4,5 kilograme într-un an. O greutate destul de semnificativă, dacă stăm să ne gândim.

Experții consideră că un mic dejun sănătos trebuie să conțină alimente bogate în fibre, proteine și minerale pentru ca noi să fim fresh toată ziua. Organismul depune mai mult efort pentru digestia proteinelor, astfel că arde mai multe calorii în acest proces. Un studiu efectuat timp de 12 ani pe femei a demonstrat că acelea care consumau cele mai multe fibre erau de două ori mai puțin predispuse să ia în greutate decât cele care mâncau cele mai puține fibre. Fibrele mențin nivelul zahărului din sânge la un nivel normal, scad riscul de a suferi de diabet, de boli de inimă sau de cancer de colon.

Îți prezentăm mai jos 10 rețete rapide și sănătoase de mic dejun cu puține calorii care să îți ofere energie pentru întreaga zi și pe care să le adaugi în planul de slabit, dacă urmezi o dietă.

Sandwich cu ou și șuncă de curcan

Ingrediente: un ou, 2 felii de șuncă de curcan, 2 felii de pâine neagră, 2 felii de roșii, 2 frunze de salată.

Mod de preparare: Se prăjește oul și cele 2 felii de șuncă într-o tigaie de teflon, fără ulei și se așează între cele două felii de pâine neagră, împreună cu roșiile și salata.

 

Tartine cu brânză și ou fiert

Ingrediente: 2 felii de pâine integrală, brânză de vaci, 2 felii de ou fiert, o felie de roșie și puțin ulei de nuci, busuioc uscat, piper

Mod de preparare: Se prăjesc cele două felii de pâine. Se adaugă peste ele brânza de vaci, feliile de ou și roșie și se stropesc cu puțin ulei de nuci. Se condimentează totul cu puțin piper și busuioc uscat.

 

Müsli cu lapte degresat

Ingrediente: 250 gr. fulgi de ovăz, o cană de lapte degresat, 50 gr. migdale, nuci sau arahide, 200 gr. iaurt natural și 2 mere

Mod de preparare: Se amestecă laptele degresat cu fulgii de ovăz și se lasă în frigider peste noapte. De dimineață, se curăță merele și se taie cubulețe sau se rad, după preferință și se adaugă peste amestec, împreună cu migdalele tocate mărunt și cu iaurtul.

 

dieta_pentru_tine_mic_dejun

 

Salată de tofu cu spanac și roșii

Ingrediente: câteva cubulețe de brânză tofu (nu din saramură), o roșie, câteva frunze de spanac proaspăt, o lingură de semințe de floarea soarelui sau dovleac (coapte sau crude), ulei de măsline sau de nuci, condimente după gust.

Mod de preparare: Se amestecă brânza tofu cu roșia tăiată cubulețe, cu frunzele de spanac și cu semințele. Se stropește cu câteva picături de ulei de măsline și se condimentează. Se poate servi cu 2 felii de pâine prăjită.

 

Omletă cu semințe de in și ardei capia

Ingrediente: 2 albușuri de ou, o jumătate de ardei capia, o linguriță de semințe de in, o linguriță de ulei de măsline

Mod de preparare: Se bat albușurile și se amestecă cu ardeiul capia tăiat bucățele. Într-o tigaie se pune la încins uleiul de măsline, apoi se toarnă amestecul. La final, se presară deasupra omletei semințele de in.

 

Clătite integrale cu aromă de vanilie

Ingrediente: 250 gr. făină integrală de grâu, 500 ml apă, 2 ouă, 2 mere, 2 linguri de miere de albine, un praf de sare, puțin ulei, gem dietetic și puțină esență de vanilie

Mod de preparare: Se curăță merele și se dau pe răzătoare. Se bat bine ouăle și se amestecă cu merele rase și cu toate celelalte ingrediente până se obține un amestec omogen. Se pune la încins puțin ulei într-o tigaie și se toarnă câte puțin din compoziție. Se întorc și se repetă procedeul până se termină compoziția. Se servesc cu gem dietetic.

 

dieta_pentru_tine

 

Burrito cu brânză degresată

Ingrediente: 2 albușuri de ou, 30 gr. brânză degresată, 2 linguri de salsa și o tortilla din grâu integral

Mod de preparare: Se bat albușurile și se amestecă cu brânza degresată. Se pune o tigaie de teflon la încins și se adaugă amestecul. Omleta rezultată se mărunțește și se pune peste tortilla din grâu. Se adaugă cele două linguri de salsa și se rulează. Se servește imediat.

 

Omletă cu ciuperci

Ingrediente: 1 ou, 100 gr. ciuperci proaspete, puțină sare și piper după gust

Mod de preparare: Se taie ciupercile și se pun la sotat într-o tigaie de teflon, fără ulei, până prind culoare. Separat, într-o altă tigaie, se toarnă oul bătut. Cipercile se adaugă peste omletă când aceasta este aproape gata. Se poate consuma alături de o felie de pâine integrală prăjită.

 

dieta_pentru_tine

 

Brânză de vaci cu fructe

Ingrediente: o ceașcă de brânzică de vaci, o mână de fructe uscate (stafide, smochine, caise, căpșuni etc.), un măr, o linguriță de miere, câteva migdale (sau alte semințe, în funcție de preferință)

Mod de preparare: Se toacă mărunt fructele uscate și migdalele și se amestecă cu brânza de vaci într-un bol.

 

Quesadilla cu șuncă

Ingrediente: 2 felii de șuncă presată, 60 gr. cașcaval, o tortilla de porumb

Mod de preparare: Se taie mărunt șunca și se rade cașcavalul. Într-o tigaie pusă la încălzit se pune tortilla de porumb, iar deasupra se presară șunca și cașcavalul. Se îndoaie tortilla la mijloc si se lasă până se înmoaie cașcavalul. Se servește caldă.

 

dieta_pentru_tine

 

Rețetele de mai sus sunt idei, sugestii de la care poți pleca pentru a prepara numeroase alte variante de mic dejun, în funcție de preferințele tale alimentare. Începe așadar fiecare zi cu dreptul și încarcă-te cu energie. Poftă bună! 🙂

 

Sursa foto: 1, 2, 3, 4, 5.

3 Comments

3 Comments

  1. Pingback: Salată de tofu cu spanac pentru micul dejun | mereu la regim

  2. Pingback: Tu ce mănânci la micul dejun? | Dieta pentru Tine

  3. Pingback: Slăbeşte sănătos cu ajutorul uleiului de cocos! | Dietă pentru tine!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai vizionate

To Top

Fii mereu în voga

Primește cele mai noi și interesante articole, direct în inbox.
Adresa de email
Secure and Spam free...