Get Amazing Stories

Get great contents delivered straight to your inbox everyday, just a click away, Sign Up Now.
Adresa de email
Rețete

25 gustări sănătoase care elimină rapid senzația de foame

dieta_pentru_tine

Ești la dietă? Vrei să adopți un stil de viață sănătos? Nu știi ce gustări să mai iei între mese pentru a elimina senzația acută de foame? Descoperă sugestiile noastre în materie de snack-uri simple, sățioase și sănătoase în articolul de mai jos.

Datorită lipsei de timp, a stilului de viață dezordonat, a grabei cu care plecăm dimineața la locul de muncă fără a ne lua pachet sau din cauza reclamelor care ne fac să cumpărăm produse pline de e-uri și chimicale, gustările dintre mese au ajuns foarte nesănătoase. Nu mai stăm să ne gândim ce este bun pentru organismul nostru, ce alimente sunt pline de vitamine și proteine și cumpărăm din primul magazin întâlnit pe drum ciocolată, chipsuri și băuturi energizante.

Gustările sănătoase dintre mese sunt foarte importante în cadrul unei diete alimentare sănătoase și trebuie să aducă un aport consistent de nutrienți și nu exces de zahăr, grăsimi sau sare. Snack-urile sănătoase nu numai că îți potolesc senzația de foame, ci accelerează metabolismul, duc la pierderea în greutate și furnizează energie.

Pentru un stil de viață sănătos, trebuie în primul rând să luăm micul dejun, să nu ne mai lăsăm pradă poftelor și să mâncăm la nimereală. Două gustări între mese sunt suficiente și benefice pentru organism. Ele ajută la slăbit dacă nu depășesc 200 de calorii și dacă sunt bogate în nutrienți. Pont: Cel mai bine este să le planificăm pentru întreaga săptămână ca să nu râvnim la dulciuri și să mâncăm nepotrivit în continuare.

dieta_pentru_tine_gustari

Îți prezentăm mai jos 25 de idei de gustări accesibile care te ajută să îți păstrezi silueta și să ai un regim alimentar sănătos, fie că le iei la serviciu sau la școală.

Iaurt grecesc cu kiwi și afine – poți amesteca într-un bol 3 linguri de iaurt grecesc, slab, cu 1 kiwi și un pumn de afine sau le poți mixa în blender pentru a obține un smoothie energizant. Săracă în calorii, această gustare este gustoasă și îți potolește imediat senzația de foame.

Pâine integrală și miere – dacă îți este poftă de ceva dulce, întinde 2 linguri de miere peste o felie de pâine integrală prăjită. Gustarea aceasta are sub 100 de calorii.

Iaurt grecesc cu migdale și stafide – dacă vrei o textură mai crocantă pentru iaurt, adaugă în el câteva migdale crude zdrobite și o lingură de stafide.

Banană și miere – taie felii o banană mai mică și adaugă peste ea o jumătate de linguriță de miere. Pentru un gust mai bun, poți încălzi puțin banana în cuptorul cu microunde și apoi să adaugi mierea.

Pepene roșu – dulce și sățios, pepenele este o gustare foarte sănătoasă, deși a trecut sezonul lui. 300 gr de pepene are 96 de calorii și reprezintă o gustare potrivită pentru a o lua la muncă sau la școală.

Un ou fiert – bogat în proteine, gustarea aceasta îți ține de foame până la ora prânzului. Servește oul cu o felie de pâine integral și câteva frunze de baby spanac.

gustare_sanatoasa

Caju – bogat în omega-6, magneziu și fosfor, miezul de caju este consumat cel mai des ca gustare. Mănâncă 15-20 alune caju pentru a alunga foamea.

Fistic – bogat în calciu, fosfor, potasiu și mangan, fisticul este benefic oaselor, sângelui, sistemului muscular și imunitar.

Ton – o felie de pâine integrală prăjită peste care se adaugă 1-2 frunze de salată și ton în suc propriu, îți adduce un aport de grăsimi nesaturate omega-3.

Ciocolată neagră – alege ciocolată neagră cu peste 70% cacao și mănâncă 2-3 pătrățele pentru a îți astâmpăra pofta de ceva dulce.

Morcovi/ardei grași și hummus – cele trei alimente se completează de minune. Taie câteva felii de ardei și de morcovi și întinde pasta de hummus peste ele.

gustari_sanatoase

Măr cu unt de arahide – untul de arahide conține multe substanțe nutritive benefice, chiar dacă este puțin mai bogat în calorii. Taie în felii un măr și unge-le cu 2 linguri de unt de arahide pentru o gustare rapidă și sățioasă.

Biscuiți din făină integrală – mănâncă între mese 5-6 astfel de biscuiți cu un ciorchine de struguri.

Avocado – curăță jumătate de avocado, taie-l în cubulețe sau pasează-l, stropește cu puțin ulei de măsline și condimentează cu sare de mare, după gust.

Brânză de casă fără grăsimi și ananas – o gustare simplă ce îți aduce un aport de calciu și vitamine.

Portocală cu migdale – taie o portocală în cubulețe și amestec-o cu câteva migdale tocate mărunt. O gustare ce conține vitamina C din plin, proteine și fibre.

Cartof copt – cartofii copți sunt ușor de preparat și foarte delicioși. Serviți cu puțin iaurt sărac în grăsimi sau cu mozzarella, îți vor aduce un aport excelent de potasiu și vitamina C.

gustare_rapida

Felii de legume crude – castravete, gulie, ridichi, țelină, morcovi, ardei gras etc.

Smoothie cu lapte vegetal – amestecă în blender un pahar de lapte vegetal (fie el de soia, orez, cocos, migdale sau ovăz) cu o banana și o linguriță de cacao.

Orez cu lapte – o porție de orez cu lapte, preparat în casă, cu puțin zahăr, este o gustare foarte hrănitoare. Adaugă în el bucăți de fructe, crude sau uscate, sau presară scorțișoară pentru un gust și mai bun.

Mini sandwich-uri – două astfel de mini gustări sunt mai mult decât potrivite pentru o zi agitată. Pregătește-le din felii de pâine integrală, cu roșii, castraveți sau salată verde, cu puțină brânză slabă și felii de șuncă de curcan sau de pui.

Chipsuri din sfeclă roșie – această gustare este cea mai sănătoasă alternativă a chipsurilor din comerț. Se prepară foarte ușor și le poți ronțăi oriunde fără a avea grija caloriilor. Se curăță sfecla, se taie în rondele subțiri, se condimentează cu puțină sare și se așează într-o tavă, pe hârtie de copt. Se lasă la cuptor până se usucă.

Fructe uscate – mănâncă între mese un pumn de amestec de fructe uscate: goji, merișoare, curmale, smochine sau prune uscate.

gustare_dieta

Suc de legume și fructe – nimic nu se compară cu sucul proaspăt obținut din stoarcerea fructelor și legumelor preferate, iar combinațiile sunt numeroase.

Salate de crudități – salatele rămân gustarea preferată a nutriționiștilor, deoarece sunt ușor de preparat și sărace în calorii. Le poți adăuga bucăți de brânză slabă, pește sau fâșii de carne de pui.

Tu ce gustări alegi pentru a îți potoli foamea între mese?

 

Sursa foto: 1, 2, 3, 4, 5, 6.

5 Comments

5 Comments

  1. Pingback: Chipsuri din sfeclă roșie – o gustare foarte sănătoasă | ardem kilograme

  2. Pingback: Cum să ne mai potolim foamea între mese? | mereu la regim

  3. Pingback: Prăjituri delicioase cu puține calorii pentru masa de Crăciun | Dietă pentru tine!

  4. Pingback: Cum iti ajuti copilul supraponderal sa scape de kilogramele in plus? | Dietă pentru tine!

  5. Biostop

    June 8, 2016 at 11:58 am

    Foarte faine, multumim si cu efect intradevar in curele de slabit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai vizionate

To Top

Fii mereu în voga

Primește cele mai noi și interesante articole, direct în inbox.
Adresa de email
Secure and Spam free...