Get Amazing Stories

Get great contents delivered straight to your inbox everyday, just a click away, Sign Up Now.
Adresa de email
Rețete

Prăjituri delicioase cu puține calorii pentru masa de Crăciun

prajituri_putine_calorii_craciun_dieta_pentru_tine

Perioada sărbătorilor de iarnă cu ale ei mâncăruri și prăjituri tradiționale este mai grea pentru o persoană care se află la dietă. Ciocolata, cremele, zahărul sau siropurile abundă în deserturi care mai de care mai desăvârșite și apetisante la care rezistăm cu greu.

Dacă îți place să mănânci sănătos sau dacă ești la dietă, asta nu înseamnă că nu poți gusta nimic dulce de Crăciun sau de Revelion. Îți recomandăm 8 idei de prăjituri pentru masa de Crăciun care nu conțin foarte multe calorii și care se prepară foarte ușor. Îți vei păstra silueta și îi vei încânta pe cei dragi cu rețetele următoare:

Brioșe cu ciocolată amăruie cu puține calorii

Ingrediente: 6 linguri de unt nesărat,  2/3 ceașcă făină integrală, 250 gr. ciocolată amăruie (minim 70% cacao), 2 ouă, 2 lingurițe extract de vanilie, 1/2 ceașcă de zahăr brun, 1/2 linguriță praf de copt, 1/4 linguriță sare.

Prăjitura se prepară astfel: Se încinge cuptorul și se pregătește tava de brioșe. Se topesc ciocolata fărămițată și untul la bain-marie. Îndepărtează vasul de pe foc și lasă conținutul să se răcească. Amestecă ouăle și vanilia cu zahărul, până acesta se topește. Adaugă ouăle bătute peste ciocolata și untul topite și amestecă încet. Încorporează apoi, treptat, făina cu praful de copt și sarea. Adaugă amestecul în formele speciale din hârtie pentru brioșe (doar 2/3 din formă pentru că acestea vor crește) și lasă-le la cuptor 25 de minute. Verifică-le cu o scobitoare (dacă nu mai rămâne aluat pe scobitoare înseamnă că sunt gata). Simple, nu? Nici nu o să simți că ești la dietă!

briose_ciocolata_putine_calorii

Prăjitură cu lămâie cu puține calorii

Ingrediente: 50 gr. făină, 30 gr. mălai, 5 albușuri, puțin zahăr brun (sau alt îndulcitor, după preferințe), ½ plic praf de copt, un vârf de sare, esență de vanilie, puțin unt pentru tavă, puțină coajă de lămâie și 2 linguri de suc de lămâie

Mod de preparare: Se bat albușurile spumă cu sarea. Când sunt tari se adaugă sucul de lămâie și se mai bat puțin. Se amestecă într-un castron făina cu mălaiul și praful de copt, cu vanilia, coaja de lămâie și zahărul (îndulcitorul) și se adaugă apoi albușurile bătute. Se încorporează totul și se pune într-o tavă unsă cu unt și tapetată cu hârtie de copt. Se dă la cuptor la foc mic spre mediu pentru 40 min (până se desprinde de pe margini). Se servește cu iaurt dietetic.

prajitura_lamaie_putine_calorii

Mini-tarte cu mandarine cu puține calorii

Ingrediente: 125 gr. unt, 100 gr. zahăr pudră, 2 linguri smântână, 2 gălbenușuri, 250 gr. făină, coajă de lămâie, puțină sare, 4 mandarine, 125 ml smântână dulce

Prăjitura se prepară astfel: Se bate untul cu zahărul. Se adaugă treptat gălbenușurile, coaja de lămâie și cele 2 linguri de smântână. Se încorporează apoi făina și sarea. Se frământă până se obține un aluat bine legat. După ce aluatul a stat în frigider două ore, se întinde o foaie potrivit de groasă. Se decupează cercuri puțin mai mari decât formele de mini-tarte. Se așează în formele unse înainte cu unt sau ulei și se înțeapă cu furculița. Se lasă la cuptor la foc mediu, 30-35 de minute. Dupa ce s-au racit, se scot din forme și se umplu cu smântâna bătută și cu feliile de mandarine. Un desert ce nu îți va afecta dieta de Crăciun.

mini_tarte_mandarine_putine_calorii

Tort de morcovi cu puține calorii

Ingrediente: 4 ouă, 350 gr. morcovi, 280 gr. făină, 200 gr. zahăr, 200 ml ulei, 1 linguriță bicarbonat, 1 linguriță praf de copt, esență de vanilie, puțină sare

Modul de preparare al prăjiturii: Se bat ouăle cu zahărul. Se adaugă treptat uleiul și câteva picături de esență de vanilie. Se încorporează făina (amestecată înainte cu bicarbonatul, praful de copt și sarea). La final, se adaugă morcovii care au fost rași și storși. Se unge o formă rotundă cu unt sau ulei și se tapetează cu făină. Se pune compoziția în tavă și se dă la cuptor pentru 30-35 de minute. Dacă vrei poți presăra puțin zahăr pudră deasupra, după ce tortul s-a răcit. Îl poți servi simplu sau alături de puțină cremă de brânză săracă în grăsimi sau alături de iaurt dietetic.

tort_morcovi_putine_calorii

Biscuiți cu unt cu puține calorii

Ingrediente: o ceașcă de unt, 2/3 ceașcă de zahar, 1 ou, o linguriță zeamă de lămâie, o linguriță extract de vanilie, 2 cești și jumătate de făină

Mod de preparare: Se mixează untul cu zahărul, se adaugă apoi oul, sucul de la lămâie și extractul de vanilie. Se încorporează apoi treptat făina. Aluatul obținut se împarte în două și se modelează sub formă de cilindru. Fiecare jumătate se înfășoară în folie de plastic și se lasă la frigider până se întăresc. După ce s-au întărit, se taie cilindrii de aluat în rondele și se pun într-o tavă cu hârtie de copt. Se țin la cuptor circa 10 minute, până prind o culoare aurie. Un biscuit servit alături de un ceai din plante nu îți va afecta dieta.

Pohuski Studios 36 South Paca Street Baltimore, MD 21201

Cheesecake cu biscuiţi și fructe cu puține calorii

Ingrediente: 200 gr. biscuiţi digestivi, o jumătate pachet unt, esenţă de vanilie, 400 gr. brânză de vaci, o lămâie, 100 gr. zahăr, 4 ouă, fructe proaspete sau din compot

Prăjitura se prepară astfel: Se zdrobesc bine biscuiții și se amestecă cu untul topit. Compoziția se pune într-o tavă de cuptor (inclusiv pe pereţii tăvii) și se dă la frigider pentru câteva ore. Se amestecă brânza cu coaja rasă de la lămâie şi sucul de la o jumătate din lămâie, cu zahărul, vanilia şi gălbenuşurile. Separat se bat albuşurile spumă, apoi se încorporeză ușor în compoziţie. După ce blatul a stat câteva ore la frigider, se toarnă peste el crema de brânză şi se dă la cuptor până când brânza se rumeneşte puţin. Se ornează cu fructe. O gustare nevinovată într-o dietă.

cheesecake_fructe_putine_calorii

Chec cu banane cu puține calorii

Ingrediente: o jumătate cană făină integrală, o jumătate cană zahăr (sau îndulcitor după gust), o lingură unt, un vârf de cuţit praf de copt, 3 banane pasate, 2 ouă, jumătate ceașcă apă

Modul de preparare al prăjiturii: Se amestecă untul cu zahărul, apoi se adaugă ouăle, bananele pasate şi jumătate de ceaşcă de apă. Se adaugă făina şi praful de copt, apoi se pune întreaga compoziţie într-o tavă de chec. Se dă la cuptor pentru circa o jumătate de oră (sau până când se rumeneşte pe deasupra). Se poate presăra cu zahăr pudră după ce se răcește. Pont: poți adăuga în compoziție nuci, migdale, alune de pădure, semințe de chia sau de dovleac, nelipsite dintr-o dietă.

chec_banane_putine_calorii

Ruladă cu brânză dulce (fără coacere) cu puține calorii

Ingrediente pentru aluat: 2 linguri tărâțe de psyllium, 1 cub de unt, o lingură migdale măcinate, o lingură caju măcinat, o lingură zahăr brun, apă pentru omogenizare

Ingrediente pentru umplutura prăjiturii: 150 gr. brânză slabă de vaci, o linguriță rasă de scorțișoară, o lingură iaurt, o lingură zahar brun

Mod de preparare: Aluatul se prepară amestecând toate ingredientele de mai sus (trebuie să se obțină o cocă potrivită care să se poată întinde ușor cu un făcăleț). Întinde aluatul într-o tavă și amestecă, apoi, toate ingredientele pentru cremă. Toarnă umplutura de brânză peste aluat și rulează-l cu grijă. Lasă rulada la frigider pentru 2 ore. După ce s-a întărit, se taie în rondele și se servește. Prietenele tale care țin dietă vor fi încântate de ea.

rulada_raw_putine_calorii

Dacă ești la dietă, asta nu înseamnă că trebuie să poftești după ceva dulce. Noi îți oferim o alternativă cu puține calorii la toți cozonacii, torturile însiropate, tartele și prăjiturile cu cremă de ciocolată și mult unt pe care le pregătesc mamele sau pe care le luăm de la cofetărie de Crăciun. Încearcă în dieta ta una dintre aceste prăjituri și potolește-ți poftele! 🙂

 

Sursa foto: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.

3 Comments

3 Comments

  1. Pingback: Încearcă această prăjitură cu lămâie de Crăciun! | Dieta pentru Tine

  2. Pingback: 3 idei de prăjituri delicioase cu puține calorii | ardem kilograme

  3. Pingback: Ce spui de o prăjitură raw-vegană pentru masa de Crăciun? | mereu la regim

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai vizionate

To Top

Fii mereu în voga

Primește cele mai noi și interesante articole, direct în inbox.
Adresa de email
Secure and Spam free...