Get Amazing Stories

Get great contents delivered straight to your inbox everyday, just a click away, Sign Up Now.
Adresa de email
Alimentație

Spirulina, suplimentul alimentar cu beneficii uimitoare pentru organism

beneficii_spirulina

Cu siguranță ați auzit până acum denumirea de ”spirulină” și de faptul că este un super-supliment ce merită să fie introdus în regimul alimentar. În articolul de astăzi vă vom prezenta ce anume este spirulina, care sunt beneficiile pe care acest supliment alimentar le aduce organismului, cum se administrează și care este diferența între consumul de spirulină pudră și de spirulină sub formă de pastile.

Spirulina (sau ”Arthrospira platensis” în latină) este o microalgă de culoare verde-albăstră care, dintre cele peste 30.000 de specii de pe planetă, are cel mai mare conținut de nutrienți esențiali pentru corpul uman. Microalgele sunt cele mai vechi forme de viaţă de pe Pământ care folosesc fotosinteza şi care, cu milioane de ani în urmă, au îmbogăţit atmosfera pământului cu oxigen pentru ca alte forme de viață să se dezvolte. Numele de ”spirulină”provine de la forma spiralată a algei. Ea se găsește în special în lacurile cu apă dulce, deşi poate să fie întâlnită şi în izvoarele cu apă sărată.

Compoziția spirulinei

Deși are un gust mai neplăcut, spirulina este o minune a naturii ce conține o proporţie de 65% de proteine pure, adică în ea sunt prezenți toţi cei opt aminoacizi esenţiali pentru o stare de sănătate optimă: izoleucina, leucina, lizina, metionina, fenilalanina, treonina, triptofanul şi valina. O dietă bazată pe apă şi pe această algă, aduce numeroase beneficii și poate să susţină buna funcţionare a organismului uman.

Spirulina mai conține:

– acid gama-linoleic, care reduce colesterolul rău

– acizi graşi nesaturaţi de tip omega 3 şi omega 6

– ficocianina, substanţă care inhibă formarea cancerului de colon

– beta-caroten la un nivel de 10 ori mai mare decât morcovii şi de 40 de ori mai mare decât spanacul

– vitaminele A, B1, B2, B3, B6, B9, B12, C, D, E și K

– fier, calciu, crom, cupru, iod, magneziu, fosfor, potasiu, seleniu şi zinc

– clorofilă, care ajută la eliminarea toxinelor din sânge și ajută la întărirea sistemului imunitar

 beneficii_spirulina

Beneficiile consumului de spirulină pentru sănătate

Consumul de spirulină are multiple beneficii pentru sănătate. Vă prezentăm pe scurt cele mai importante proprietăți:

1. Spirulina combate anemia – datorită conținutului mare de fier, acest supliment alimentar ajută la formarea și dezvoltarea de celule roșii.

2. Spirulina elimină toxinele din organism – acest supliment alimentar are efect de purificare și detoxifiere intensă. Normalizează microflora intestinului și micșorează conținutul toxic rezultat din schimbul de substanțe din corp.

3. Spirulina îmbunătățește starea pielii și combate acneea – conţinutul ridicat de vitamina A reglează funţionarea glandelor sebacee și luptă împotriva acneei. De asemenea, spirulina preîntâmpină îmbătrânirea prematură și înlătură ridurile, fiind un ingredient important în produsele destinate îngrijirii pielii și favorizează procesul de cicatrizare.

4. Spirulina întăreşte sistemul imunitar – acest supliment alimentar poate stopa înmulțirea unui spectru larg de viruşi şi bacterii (spre exemplu: rubeolă, pojar, entorovirus, HIV-1) sau ciuperci ca Aspergillus fumigatus sau Candida Albicans (ultima fiind responsabilă pentru infecţiile vaginale). Unele studii arată că un organism întreţinut cu o mică doză zilnică de spirulină nu poate fi atacat de nicio formă virală sau microbiană.

5. Spirulina este recomandată şi în cazul bolilor cardiovasculare – acest supliment alimentar ajută la evitarea formării de depozite de colesterol pe artere, reduce riscul formării de cheaguri de sânge, ajută la combaterea sclerozei vaselor de sange și reglează tensiunea arterială.

6. Spirulina este de folos în cazul dismenoreei şi tulburărilor menstruale – ajută la reglarea funcţionării ovarelor, diminuează durerile premenstruale și previne oboseala şi anemia care apar în timpul menstruației.

7. Spirulina îmbunătățește vederea – acest supliment alimentar poate fi folosit pentru îmbunătăţirea vederii şi ameliorarea bolilor de ochi cum ar fi: cataracta, retinopatia sau hipertensiunea oculară datorită conţinutului de betacaroten de 10 ori mai mare decât al morcovului.

8. Spirulina este indicată în tratamentul diabeticilor – este benefică pentru bolnavii cu diabet de tip 1, deoarece stimulează producţia de insulină. În plus, protejează bolnavii de complicaţiile pe care le produce această boală: gastrite, ulcere varicoase sau blocaje renale.

9. Spirulina alungă oboseala – acest supliment alimentar este indicat în perioadele de efort intens, fizic şi intelectual, deoarece ajută organismul să își recapete vitalitatea.

10. Spirulina este recomandată după operaţii – datorită enzimelor din compoziție, acest supliment alimentar ajută în perioadele de recuperare, după operaţii sau după traumatisme, accentuând vindecarea lor.

11. Spirulina ajută în lupta cu cancerul – oamenii care consumă spirulină sunt protejați mai mult de cancer și de recidive. Spre exemplu, în tratamentul cancerului osos se obţin rezultate bune în 50% dintre cazuri.

12. Spirulina facilitează scăderea în greutate – luat cu jumătate de oră înainte de masă, acest supliment alimentar reduce pofta de mâncare, ajutând la reducerea greutăţii corporale. În plus, spirulina stimulează digestia și contribuie la dezvoltarea florei intestinale. Atenție însă: spirulina nu trebuie să înlocuiască mâncarea, nici măcar în curele de slăbire mai drastice.

13. Spirulina diminuează efectele nocive ale radiaţiilor – este recomandată în cazul expunerii la radioactivitate sau la o terapie cu radiații.

14. Spirulina este bună în alergii – protejează împotriva reacțiilor alergice prin stoparea eliberării de substanțe histamine, responsabile de curgerea nasului, umflături sau urticarie.

15. Spirulina reduce colesterolul – circa 4,5 grame spirulină/zi, timp de 6 săptămâni, duce la scăderea nivelului de colesterol total și de colesterol LDL (cel rău).

beneficii_spirulina

Modul de administrare al spirulinei

Spirulina se găsește sub mai multe forme: pudră, comprimate sub formă de capsule sau pastile. Noi recomandăm ca spirulina să fie consumată sub formă de pudră, deoarece este 100% naturală, fără alte substanțe adăugate. Este asimilată mai repede de organism și astfel beneficiile pot fi văzute mai rapid. Pastilele pot conține cantități prea mici de spirulină și alte substanțe adăugate în procesul de fabricare (nitrați sau aditivi), de aceea trebuie să citiți cu mare atenție prospectul în cazul în care optați pentru acest tip de administrare.

Doza de administrare zilnică a spirulinei pudră este următoarea:

– 3 grame (o linguriță)/zi, dimineața

– 9 grame (3 lingurițe)/zi, înainte de masă, pentru slăbit

Atenție: Doza de spirulină pudră nu trebuie să depășească 10-15 grame/zi. Poate fi luată pentru o perioadă de minim 2-3 luni de zile sau ca supliment alimentar zilnic.

Recomandăm ca spirulina pudră să fie luată cu apă sau cu sucuri de legume și fructe, deoarece are un gust puțin mai neplăcut. Dar pentru atâtea beneficii, merită. 🙂

beneficii_spirulina

Având atâtea beneficii, spirulina pudră este recomandată:

– vegetarienilor cărora le trebuie surse suplimentare de nutrienţi

– persoanelor în vârstă pentru un regim alimentar echilibrat

– persoanelor solicitate din punct de vedere fizic

– adolescenţilor aflaţi în perioada de creştere

– copiilor cu o alimentaţie dezechilibrată

Contraindicaţii

Consumul de spirulină nu are efecte adverse. Ea nu trebuie însă administrată:

– femeilor gravide şi copiilor sub 3 ani

– persoanelor care suferă de fenilcetonurie

– persoanele care suferă de hipertiroidie

 

Pentru numeroasele sale beneficii, spirulina a început să fie studiată și utilizată pe scară largă ca supliment alimentar din 1970.

Un gram de spirulină echivalează cu o masă sănătoasă din punct de vedere nutritiv și este recomandată în orice cură de slăbire drept inhibitor al foamei. Mai bine zis, un gram de spirulină conține doar 5% grăsimi și 0,8% colesterol. Vă recomandăm cu căldură să încercați spirulina pudră pentru numeroasele beneficii pe care le aduce organismului.

 

Sursa foto: 1, 2, 3, 4.

3 Comments

Cele mai vizionate

To Top

Fii mereu în voga

Primește cele mai noi și interesante articole, direct în inbox.
Adresa de email
Secure and Spam free...