Get Amazing Stories

Get great contents delivered straight to your inbox everyday, just a click away, Sign Up Now.
Adresa de email
Alimentație

Cum îţi ajuţi copilul supraponderal să scape de kilogramele în plus?

dieta_copii_supraponderali

În ziua de astăzi, din cauza sedentarismului şi a unei alimentaţii nesănătoase, din ce în ce mai mulţi copii au probleme cu greutatea. Suntem întrebaţi uneori de mămici ce dietă pot urma copiii supraponderali pentru a mai pierde din greutate. Răspunsul este simplu: în perioada de creştere, copiii nu trebuie supuşi la dietă. Ca părinţi, trebuie să îi învăţaţi să respecte principiile unei alimentaţii sănătoase (3 mese pe zi şi 2 gustări între ele), să facă sport, să bea cei doi litri de lichide pe zi şi să nu petreacă mai mult de 2 ore în faţa televizorului sau calculatorului.

În articolul de astăzi vă prezentăm cauzele supraponderabilităţii la copii şi le oferim părinţilor cele mai importante sfaturi cu privire la regimul alimentar şi la stilul de viaţă cu care copilul trebuie să fie învăţat pentru a se dezvolta armonios şi a fii sănătos.

 

De ce copilul meu este supraponderal?

Principalele cauze ale kilogramelor în plus la copii sunt: stilul de viaţă şi regimul alimentar al părinţilor, relaţia cu părinţii, personalitatea acestora, dereglarea hormonală sau defecte genetice cum ar fi hipotiroidismul. În urma unor studii, dintre toate cazurile de obezitate juvenilă, aproximativ 90% dintre acestea au o cauză exterioară şi numai 10% ţin de dereglări hormonale.

Deoarece copiii se află într-o continuă creştere, unora dintre părinţi le este dificil să identifice dacă micuţii se confruntă cu un exces de greutate. Medicul specialist este cel care stabileşte dacă un copil prezintă un surplus de kilograme, făcând o medie între înălţimea şi greutatea copilului, raportată la vârsta copilului. Această medie se numeşte indice de masă corporală (IMC).

Aşadar, dacă copilul tău este supraponderal  cere sfatul pediatrului pentru a pune la cale un plan alimentar corespunzător. În cazul copiilor supraponderali, se încurajează menţinerea greutăţii curente prin adoptarea unui regim alimentar echilibrat şi pierderea treptată a kilogramelor în plus prin creşterea în înălţime.

Copiii supraponderali nu trebuie supuşi la dietă

Dacă ai un copil care este supraponderal, nu este nevoie sa apelezi la dietă, ci să îl înveţi să mănânce sănătos: fără dulciuri, fără mezeluri, prăjeli, alimente de tip fast-food sau semipreparate. Trebuie să îi creezi un program de masă cu care să se obişnuiască şi să fii un model pentru copil prin modul tău sănătos de alimentaţie şi prin activitatea ta fizică de zi cu zi.

Astfel va fi stopat procesul de îngrăşare şi, pe măsură ce copilul creşte în înălţime, kilogramele vor fi distribuite în mod egal în corp. Atâta timp cât îi stabileşti un stil de viaţă sănătos, copilul va respecta  rutina pe măsură ce va creşte şi nu va mai avea probleme cu kilogramele în plus.

Atenţie însă: copiii nu trebuie înfometaţi! În plus, nu îi interzice copilului anumite alimente pentru că le va mânca când nu eşti tu de faţă. Un copil hrănit sănătos nu va pofti la alimentele nepermise cu care va fi tentat când intră în contact cu alţi copii. Da, va fi curios să guste sucuri carbogazoase, chipsuri sau bomboane, dar important este ca acest consum să fie ocazional. Dacă nu cumpărăm alimente nesănătoase, copiii nu vor avea de unde să le consume.

 

Gustări sănătoase şi gustoase

Indiferent dacă micuţii au probleme cu greutatea sau nu, părinţii trebuie să evite să le ofere copiilor drept gustare ciocolată, chips-uri, prăjituri, acadele sau produse de patiserie. Specialiştii sunt de părere că la nivel de gustări, părinţii greşesc cel mai mult. Copiii supraponderali au nevoie de gustări pe bază de fructe şi legume proaspete, nu de dulciuri cu mult zahăr.

Iată câteva idei de gustări sănătoase de oferit celor mici:

– sucuri proaspete de fructe, neîndulcite

– fructe şi legume (mere, pere, morcovi, felii de castravete etc.)

– brânză de vaci cu un conţinut scăzut în grăsimi

– cereale integrale cu lapte degresat

– fructe confiate: stafide, caise, smochine

– salată de fructe

– iaurturi degresate cu fructe

– popcorn

– covrigei

– biscuiţi graham

dieta_copil_supraponderal

Nu obliga copilul să mănânce tot

Dacă cel mic îţi spune că nu mai poate să mănânce sau că nu îi mai este foame, nu îl forţa să mănânce tot din farfurie. Copiii ştiu să ceară de mâncare atunci când le este foame, aşa că ai încredere în cel mic.

Încurajează-l să facă mişcare!

Specialiştii recomandă cel puţin o oră de mişcare în fiecare zi. Fie că este vorba de jocuri în faţa blocului, de cursuri de dans, sporturi de performanţă, activităţi casnice, plimbări în parc, mers cu bicicleta etc., prin aceste mijloace vei descuraja sedentarismul. În ciuda programului zilnic încărcat, faceţi un efort şi petreceţi timp cu copilul în aer liber. În plus, limitează-i accesul la televizor, calculator şi la jocurile video, la 2 ore sau mai puţin pe zi.

dieta_copii_supraponderali

Adoptaţi un stil de viaţă sănătos!

Prevenirea obezităţii la copii este la fel de importantă ca şi ajutorul oferit acestora ca să slăbească. Totul începe din copilărie, din familie. Dacă părinţii sunt supraponderali, copilul va prelua negreşit stilul de viaţă al părinţilor.

Este foarte important ca întreaga familie să se implice în tratarea obezităţii unui copil. Dacă în familie alimentaţia devine una sănătoasă şi nu se consumă alimente nocive, copiii vor învăţa să consume alimente sănătoase şi să le refuze pe celelalte.

Iată cum poate fi prevenită obezitatea la cei mici:

– adoptaţi un stil de viaţă sănătos pentru întreaga familie (spre exemplu, înlocuiţi uleiul de floarea-soarelui cu cel de măsline sau cu ulei de cocos, care este foarte bun petru gătit)

– consumaţi alimente sănătoase şi proaspete (multe fructe şi legume) şi alegeţi produse care au un conţinut scăzut de grăsimi

– evitaţi consumul de alimente de tip fast-food, băuturile carbogazoase, dulciurile, semi-preparatele etc.

– consumaţi suplimente naturale, cum ar fi spirulina

– nu forţaţi copilul să mănânce tot din farfurie, deoarece acesta ştie când s-a săturat

– încurajează-l să fie activ şi să facă cât mai multă mişcare

– limitează-i statul la calculator sau televizor la maxim 2 ore pe zi

 

Acţionează de astăzi pentru a-ţi învăţa copilul supraponderal să adopte un stil de viaţă sănătos şi echilibrat. Schimbă dieta alimentară a întregii familii, crează un program de masă adecvat şi iniţiază activităţi recreative în aer liber, cât mai des posibil. Aceasta este soluţia ideală prin care copilul va deveni mai sănătos şi mai fericit. 🙂

 

Sursa foto: 1, 2, 3, 4, 5.

3 Comments

3 Comments

  1. Pingback: Gustări sănătoase pentru copii supraponderali | Dieta pentru Tine

  2. Pingback: De ce copilul meu este supraponderal? – ardem kilograme

  3. Pingback: Copiii supraponderali nu trebuie supuşi la dietă – mereu la regim

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai vizionate

To Top

Fii mereu în voga

Primește cele mai noi și interesante articole, direct în inbox.
Adresa de email
Secure and Spam free...