Get Amazing Stories

Get great contents delivered straight to your inbox everyday, just a click away, Sign Up Now.
Adresa de email
Alimentație

14 GREŞELI ÎN ALIMENTAŢIE DE CARE TREBUIE SĂ TE FEREŞTI

851935l-640x0-w-0a98fe1c

O nutriţie atent gândită nu va da niciodată greş asupra sănătăţii noastre. Privitor la slăbit, aici intervin destul de multe nereguli pentru că nu se manifestă o atenţie sporită la ceea ce se consumă. Greşelile în alimentaţie sunt din ce în ce mai frecvente, mişcarea lipseşte cu desăvârşire, iar sănătatea este din ce în ce mai mult în pericol.

Sunt persoane care îşi aleg un mod de alimentaţie lipsit de sens şi după se plâng că sunt graşi, obezi şi nesănătoşi. De cele mai multe ori se stabilesc ţinte imposibile când vine vorba de topirea kilogramelor, de grija faţă de sistemul imunitar, de menţinerea unei condiţii fizice bune. Exemplele negative sunt din ce în ce mai întâlnite, precum: ’’săptămâna următoare voi fi mireasă şi aş vrea să slăbesc în jur de 7 kg. Ce pot face?’’. Şi de aici lista poate fi interminabilă.

Aceste greşeli tot mai frecvente pot afecta un anume regim de slăbit chiar şi sănătatea. Specialiştii nu încurajează deloc aceste schimbări ale stilului alimentar pentru că au efecte rigide asupra sănătăţii organismului.

’’Mens sana in corpore sano’’

Este un motto care a devenit ’’ghid de nutriţie’’, un lucru la care trebuie să se gândească fiecare atunci când  se ’’joacă cu dietele’’. Psihicul influenţează foarte mult modul de a trăi sănătos. Ceea ce se gândeşte se şi arată.

Tot ce trebuie făcut este a remedia greşelile din alimentaţie care nu fac altceva decât să crească rata persoanelor grase şi nesănătoase.

Cel mai în măsură să garanteze calitatea unui stil alimentar adoptat de către o persoană este medicul nutritionist. Eliminarea surplusului de kilograme nu se face în scurt timp pentru ca apare riscul depunerii unor alte kilograme duble.

Ideal este să se aibă grijă la dietele care sunt cele mai eficiente pentru slăbire şi desigur să se apeleze la produsele cu un conţinut 100% natural menite să accelereze procesul de slăbire.

  Atenţie! Niciun produs de slăbire nu va da randament dacă nu se optează pentru schimbarea stilului alimentar. Disciplina alimentară ar trebui să existe peste tot şi în toate.

o-BREAKFAST-HEALTHY-facebook_Copy_

Iată un inventar al celor 14 greşeli care se fac tot mai des în alimentaţie

  1. Se sare peste micul dejun

Pare cea mai uşoară metodă de a scădea din caloriile dintr-o zi, dar poate avea consecinţe în ceea ce priveşte creşterea apetitului în ziua respectivă. Acest lucru determină  consumarea anumitor alimente la serviciu, alimente care nu fac altceva decât să crească consumul de calorii. Micul dejun trebuie să conţină proteine şi fibre pentru a putea reduce senzaţia de foame pentru o mare parte din zi.

  1. Urmarea unor diete drastice

Decizia de a pierde în kilograme atrage după sine şi urmarea unei diete drastice. Este absurd a se consuma doar o portocală şi o supă de varză  timp de 2 săptămâni. Zilnic se scad din calorii, chiar sub 1000 şi, cu siguranţă, se va pierde în greutate. Dar când se consumă alimente cu atât de puţine calorii,  metabolismul va fi obişnuit  să menţină un ritm scăzut şi o dată ce se termină dieta, organismul va arde caloriile mult mai încet decât înainte (în acest mod se va lua în greutate).

  1. Consumul insuficient de apă

Atunci când se urmează o dietă  este recomandat a se consuma multă apă care ajută la hidratarea organismului, la accelerarea procesului de slăbire. Această greşeală trebuie rapid remediată. Deshidratarea organismului duce la un ritm de scădere în greutate din ce în ce mai lent. Aşadar, consumaţi minim 2L de apă zilnic.

  1. Uleiurile vegetale, tot mai întâlnite în alimentaţie

Uleiul de floarea soarelui folosit la prepararea unor cartofi prajiţi atrage cu sine pofte mari, dar nesănătoase. Uleiurile vegetale conţin cantităţi mari de grăsimi. Apelaţi la uleiurile rafinate, presate la rece. Cu un grad ridicat de vitamine, acestea vor asigura plusul de sănătate. Uleiul de cocos este cel mai indicat de către toţi specialiştii, atunci când se doreşte gătirea anumitor mâncăruri.

  1. Activitate fizică, zero

Din cauza lenei, a lipsei de timp sau a ambiţiei, se uită de practicarea sportului măcar câteva zeci de minute. Mişcarea este foarte importantă într-o dietă şi dacă nu se practică, atunci tot efortul de a slăbi îi revine dietei respective. Când se optează pentru anumite exerciţii fizice tot mai dese, se pot consuma anumite alimente la care s-a poftit de ceva vreme. Ulterior, caloriile cumulate se pot elimina prin sport.

  1. Stabilirea unor obiective imposibile

Nu mai este o noutate că cineva doreşte să slăbească 5 kg în 3 zile. Obsesia pentru slăbire generează atingerea unor astfel de ’’ţeluri’’. Slăbirea sănătoasă necesită timp. Un obiectiv realist este foarte important pentru ca dieta sa aibă success. Atunci când nu se ştie sigur ce anume trebuie mâncat pentru a slăbi, astfel încât să nu dăuneze organismului, se poate apela la un nutriţionist.

  1. Consumul excesiv de ouă

Cu gândul că sunt surse proteice, tot mai mulţi mănâncă chiar şi 3 ouă zilnic. Acest obicei va avea efecte negative asupra sănătăţii, adică va duce la creşterea colesterolului. Proteina poate fi luată şi din carne, evident şi ea trebuie consumată cu o anumită limită. Mai nou există şi produse naturiste pe bază de alge pudră, care odată ce sunt adăugate în apă, ajută la extragerea sigură şi sănătoasă a aportului de proteine.

  1. Excesul de zahăr

Fie că este adăugat în ceaiuri, regăsit în dulciuri, zahărul este din ce în ce mai consumat. Un aliment poate fi sărac în grasimi dar bogat în zaharuri. Multe persoane se lasă duse în eroare de conţinutul scăzut de grăsim în acest caz. Băuturile şi batoanele energizante de calitate trebuie să fie sarace în zaharuri. Este însă nevoie de o cantitate limitată de grăsimi pentru a asigura buna funcţionare a creierului şi a altor funcţii ale organismului. În alimentele mâncate zilnic (carne, lapte, ouă, peşte) sunt suficiente grăsimi, fără să mai fie nevoie să fie consumate separate.

  1. Ignorarea echilibrului în alimentaţie

Fie se consumă prea multe legume şi proteine deloc, fie dulciurile, fast-food-urile domină. O alimentaţie echilibrată se referă la a mânca câte puţin din fiecare. Totul să aibă o anumită limită şi este indicat a nu se uita de vitamine, care se regăsesc cel mai adesea în fructe.

  1. Cântarul, folosit zilnic

Când te cântăresţi nu însemnă că mănânci ceva, dar obsesia de a observa dacă greutatea este cu 1 kg mai mare sau mică devine o frustare.  Numărul de kilograme trebuie verificat săptămânal, nu zilnic. Când se observă o pierdere a greutăţii după 2 săptămâni, atunci rezultatul este unul motivant.

  1. Renunţarea la lactate

Laptele, brânza şi iaurtul  sunt tabu pentru mulţi dintre cei care vor să scadă în greutate, dar renunţarea la lactate poate fi contraproductivă. Consumul de brânză semi-degresată şi al lactatelor cu până la 2% grăsime sunt cele mai indicate într-o dietă, dar şi pentru metabolism.

  1. Gustări nepotrivite între mese

Se recomandă 2 gustări pe zi şi 3 mese, dar aceste gustări nu înseamnă covrigi, napolitane sau îngheţată. Nu sunt decât gustări negândite care nu vor subţia dimensiunea taliei, ci dimpotrivă. Un fruct, un smoothie sau o prăjitură raw, simple şi benefice pentru o dietă pot fi soluţia ideală pentru gustarea dintre mese.

  1. Atenţie la caloriile din băuturi

Sucurile acidulate sunt tot mai la îndemâna tuturor, iar cele naturale sunt ignorate. Cel mai mare dezavantaj este că lichidele nu ţin de foame, dar caloriile pe care le conţin se adaugă la numărul celor consumate zilnic. Cu siguranţă, nu se va mânca mai puţin după ce se serveşte o băutură care are un conţinut ridicat de calorii.

  1.  Lipsa somnului

Somnul înseamnă odihnă pentru organism. NU este indicat somnul intens pentru că astfel corpul uman se va învăţa să  fie ’’leneş’’. Aşadar, dormitul nu ar trebui să depăşească 8 h pe noapte.

  1. Grăsimile nesaturate, pericol pentru sănătate

Grăsimile saturate cresc nivelul de colesterol bun. Aceste grăsimi au capacitatea chiar de a modifica structura colesterolului rău dintr-una mică, densă şi dăunătoare într-una mare, benignă.. Grăsimile saturate nu cresc riscul bolilor de inimă, cresc nivelul de colesterol bun şi transformă colesterolul rău într-un subtip bening.

Eliminarea acestor erori din alimentaţie va creşte aportul de sănătate al organismului. Un regim de slăbire nu va da roade nici pe termen scurt, dar nici lung dacă se vor face astfel de abateri. Astfel că slăbirea poate fi mult mai accentuată odată ce se respectă stilul alimentar(sănătos). Ulterior organismul şi metabolismul se va afla într-o stare foarte bună dacă se are grijă la modul cum se consumă alimentele sau la când ş ice se mănâncă zilnic.

picture-d1f8bcfa9d51-440-254-2-85

Sursa foto: 1,2,3

3 Comments

3 Comments

  1. Pingback: O alimentaţie incorectă, un minus pentru sănătate | Dieta pentru Tine

  2. Pingback: Cum să am o nutriţie echilibrată? – ardem kilograme

  3. Pingback: Grăsimile atacă sănătatea – mereu la regim

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai vizionate

To Top

Fii mereu în voga

Primește cele mai noi și interesante articole, direct în inbox.
Adresa de email
Secure and Spam free...