Get Amazing Stories

Get great contents delivered straight to your inbox everyday, just a click away, Sign Up Now.
Adresa de email
Alimentație

Proteinele sportive. Cum te ajută să obții un corp de invidiat

 

Handsome muscular male with protein shake

Proteinele sunt o importantă clasă de nutrienţi pentru sportivi, dar mai ales pentru cei care doresc să îşi dezvolte masa musculară în mod semnificativ. Aceste proteine sunt molecule complexe şi de nelipsit materiei vii pentru că intră în compoziţia plasmei şi a nucleului, participând la metabolismul celular. De altfel, toate celulele organismului uman au abilitatea de a sintetiza proteine, cu condiţia ca aminoacizii necesari să fie furnizaţi.

Spre deosebire de femei, bărbaţii au nevoie de mai multe proteine din cauză că au o greutate mai mare şi mai multă masă musculară. Nevoia de proteine ţine seamă şi de nivelul de activitate fizică a fiecăruia.

Prin raportare la legume şi fructe, care sunt cele mai consumate indiferent de sezon, acestea nu sunt surse de proteine, însă prin realizarea unor amestecuri optime se poate obţine un aport proteic mulţumitor. Iată câteva exemple de combinaţii:

– orez cu fasole;

– pâine cu fasole;

– legume cu pâine;

Proteinele  sportive din zer și ou sunt destinate, în mod deosebit sportivilor, culturiştilor. De exemplu, cei care fac sport de rezistenţă au nevoie de 1,2-1,4 g/kcorp/zi. Cei care se antrenează cu greutăţi mari au nevoie de 1,8-2 g/kcorp/zi. Specialiştii spun că o persoană de 70 kg va avea nevoie de 140 g proteine.

Aportul mai mare de proteine este regăsit în sporturile de rezistenţă deoarece acestea sunt utilizate ca şi sursă de energie, spre desoebire de sporturile de forţă, unde proteinele sunt esenţiale în construirea masei musculare.

De ce este nevoie de proteine?

În mod deosebit, organismul unui sportiv sau al unei persoane care are o activitate fizică regulată, are nevoie de un aport semnificativ de proteine care contribuie atât la menţinerea performanţei sportive, cât şi la starea de sănătate. De pildă, un deficit de hemoglobină limitează transportul de oxigen la ţesuturi, lucru care minimizează producerea energiei.

Desigur ca în cazul sportivilor nu se poate pune problema dietelor de slăbit. Bărbaţii cu o activitate sportivă regulată apelează la suplimente proteice menite să le confere energia de care ei au nevoie.

Cele care încearcă să slăbească cu ajutorul produselor de slăbit şi dietelor sunt femeile, la ele scopul este unul sigur: slăbirea. Ele nu recurg să se mentină în formă făcând apel la proteine.

proteine 1

 Cât de benefice sunt proteinele sportive?

O persoană care se antrenează, însă exceptând atingerea performanţei, ar trebui să consume proteinele fără să exagereze. Proteinele MuscleMan sunt un exemplu bun şi nu este indicat a fi consumate împreună cu alte alimente, precum carne roşie.

Mai mult decât atât masa musculară se poate dezvolta cu o dietă pe bază de concentrate proteice, dietă care contribuie şi la refacerea după efort. MuscleMan menține sănătatea masei musculare, precum şi la dezvoltarea acesteia.

Atât proteinele cu absorbţie rapidă (cele cu efect anabolic şi care stimulează creşterea muşchilor), cât şi cele cu absorbţie lentă (care împiedică distrugerea muşchilor şi au efect anticatabolic), sunt indicate ca ele să fie consumate împreună pentru că va da o creştere mai rapidă şi puternică, faţă de utilizarea acestora în mod independent.

  Obiectivul sportivului este acela de a stimula creşterea anabolismului şi a preveni distrugerea masei musculare.

Care este cantitatea optimă de proteine care ar trebui consumată?

Valoarea optimă este de 2g de proteine/kilocorp/zi, mai precis dacă aveţi 90 de kg, atunci trebuie să consumaţi 180 g de proteine zilnic.

În condiţiile în care se urmăreşte creşterea masei musculare, atunci cantitatea de proteine trebuie să fie una mai mare: 2,5- 3 g de proteină/kcorp. Un aport de proteine, pentru un individ care are o activitate fizică echilibrată, este cuprins între 0,6 – 0,8 g/kgcorp/zi.

Dacă alimentaţia unui sportiv are la bază multă carne, ouă şi lactate, atunci este nevoie de o doză mai mică de proteine extrasă chiar din suplimente. Cei care sunt vegetarieni vor putea beneficia mult mai mult de pe urma proteinelor MuscleMan.

  Rolul  proteinelor sportive în organism:

  • Sunt parte structurală majoră a celuleor;
  • Sunt folosite în menţinerea ţesuturilor organismului;
  • Au rol biocatalitic – bază în producerea hemoglobinei, enzimelor şi hormonilor;
  • Devin factori de protecţie împotriva bolilor (formează anticorpii);

proteine 3

Nutriţia sportivă are la bază consumul de proteine, iar cu ajutorul acestora masa musculară va beneficia de întreg aportul de sănătate, minerale, vitamine şi factori de creştere. Printre sursele proteice ce pot fi extrase din alimente se numără: laptele, ouăle, soia şi sunt concentrate proteice extrem de valoroase. În completarea acestora, se poate consuma cu încredere şi un supliment de proteine, cum este și MuscleMan, fără să afecteze organismul.

 

Sursa foto: 1,2,3

4 Comments

Cele mai vizionate

To Top

Fii mereu în voga

Primește cele mai noi și interesante articole, direct în inbox.
Adresa de email
Secure and Spam free...