Get Amazing Stories

Get great contents delivered straight to your inbox everyday, just a click away, Sign Up Now.
Adresa de email
Slăbit

Cum să slăbeşti în timpul alăptării

alaptat 3

Uiţi de diete cât timp eşti gravidă şi te gândeşti ca acele kilograme care apar de la o săptămână la alta sunt de neevitat. Însă, nu trebuie omis un lucru: în cele 9 luni este important să ai grijă de alimentaţia ta.

Potrivit medicilor, femeia care se pregăteşte să devină mamă, timp de 9 luni ia în greutate în jur de 10-15 kilograme. În ultimul trimestru de sarcină kilogramele se depun cel mai repede. Bebeluşul de dezvoltă şi se pregăteşte să vină pe lume.

Dacă doreşti, ca proaspăt mămică, să începi o cură de slăbire, gândeşte-te înainte că, odată ce alăptezi arzi caloriile. Un prim pas către slăbire: alăptează cât mai des! Atunci când copilul îţi cere lapte, nu ezita să nu îi oferi. Alăptatul este un mod eficient de a slabi. Acesta poate arde în jur de 500 de calorii pe zi.

După naştere, slăbirea în timpul alăptatului poate fi posibilă. Trebuie să fiţi atente la ceea ce mâncaţi. Slăbirea trebuie să respecte regulile alăptatului, iar alimentele incluse în presupusa dietă să fie cât mai sănătoase.

Printre regulile de alăptare de numără:

  • Consumul mărit de fructe şi legume, alese însă direct de la producător. Sunt mai sigure şi sănătoase
  • Dacă obişnuieşti să bei apă de la robinet, filtreaz-o! Este dură şi poate cauza laptelui
  • Limitează consumul de grăsimi saturate din: uleiul de cocos, ulei de palmier, unit şi slănină deoarece interacţionează direct cu laptele matern.
  • De multe ori, copilul poate să fie alergic la o anumită substanţă. Atenţie la anumite reacţii ale pielii sau congestie nazală.

O femeie mananca salata

Medicii specialişti şi inclusiv nutriţioniştii recomandă câteva modalităţi sigure, uşoare şi sănătoase de a slăbi în timpul alăptării.

Bea cât mai multă apă

Hidratarea este foarte importantă pe perioada alăptării. Elimină uneori şi senzaţia de foame, arde grăsimile şi ajută la lactaţie. Nu încerca să îţi satisfaci setea cu băuturi îndulcite sau carbogazoase. Apa este cea mai indicată.

 Cât mai multă mişcare fizică

Mişcarea fizică este un mod sigur de a elimina kilogramele când alăptezi. Astfel, nu mai rişti să îngerezi alimentele care compun dieta şi care ar putea face rău bebeluşului. Alergatul sau chiar plimbările lungi sunt cele mai simple metode de a face mişcare, fără efort chinuitor.

Desigur că poţi opta şi pentru mersul la sală. Cu ajutorul instructorilor poţi slăbi sănătos şi corect.

 Consumă alimente indicate în alăptare

Indicat, pentru slăbire, când alăptezi este să consumi 1800 calorii pe zi. Cele 1800 de calorii pe zi trebuie sa fie obţinute din consumul unor alimente cât mai sănătoase, dar care respectă şi regulile alăptatului. Ar fi bine chiar să aducă beneficii lactaţiei şi să o favorizeze. De exemplu, poţi opta pentru o dietă care se bazează mai mult pe condimente şi alimente picante, însă acestea sunt contraindicate în alăptare pentru că produc colici şi supărări stomacale bebeluşului.

Poţi alege fără rezerve unele dintre urmatoarele alimente pentru a alcătui un anume regim:

  • cereale integrale;
  • ouă;
  • lactate;
  • legume verzi;
  • carne de pui;
  • legume boabe (linte, fasole);
  • peşte (nu mai mult de 2-3 ori pe săptămână)

Pentru ca slăbirea să fie una sigură şi sănătoasă poţi încerca produsele naturiste, precum sunt ceaiurile chinezeşti, Fit Tea. Ajută în primul rând la digestie, detoxifică bine organismul și este un aliat în pierderea greutății corporale.

Mese cu porţii mici şi dese

Renunţă la cele 3 mese principale ce conţin cantităţi foarte mari de mâncare. Încearcă să mănânci puţin şi des. Gustările sunt destul de esenţiale în ceea ce priveşte energia de care organismul are nevoie zilnic. Odată ce mănânci puţin şi des, vei fi sătulă pe tot parcursul zilei.

Atenţie la gustul mâncării consumate  în perioada alăptării

Evită mâncarea picantă pentru a nu creea dureri stomacale bebeluşului. Celor mici le plac alimentele pe care laptele le capătă. Faptul că te bucuri de alimentele preferate în timpul alăptării îi oferă bebeluşului posibilitatea să guste şi el din dieta ta şi îl poate ajuta în momentul în care începe diversificarea.

 Vitaminele, cele mai indicate

Vitaminele prenatale sunt cele mai indicate în perioada alăptării, mai ales în prima luna după naştere. Un supliment alimentar nu va înlocui niciodată o dietă echilibrată, dar va ajuta mai ales în acele zile în care bebeluşul te va ţine atât de ocupată încât nu vei avea timp să te hrăneşti cum trebuie.

Este recomandat ca fiecare mămică să îşi facă propriul program de slăbit care să includă alimentele menţionate anterior. Specialiştii spun că lactatele sunt baza într-o dietă. Au un plus de vitamine şi calciu. Puteţi opta pentru cele care au conţinut de grăsime până în 2%.

Iată ce spune nutriţionistul Monica Măcişanu despre alimentaţia din timpul alăptării:

„Totul este să bea foarte multe lichide, să consume lactate, să evite fructele şi legumele care dau colici bebeluşului. Sunt câteva reguli simple, se mănâncă variat, în cantităţi suficiente cât să nu fie afectată nici sănătatea mamei şi nici cea a bebeluşului”.

În dieta aleasă pentru a elimina kilogramele după sarcină, mămicile pot opta pentru a include în regimul lor suplimente naturiste pe bază de alge pudră, precum Spira Max, dar cu moderaţie (nu mai mult de 1 dată pe zi). Acest produs accelerează slăbirea în mod natural fiind bazat pe un aport ridicat de proteine.

Ce alimente trebuie evitate în alăptare?

Pentru siguranţa eliminării kilogramelor care deranjează, dar şi pentru sănătatea bebeluşului evită următoarele alimente:

  • alcool
  • dulciuri
  • prăjeli
  • grăsimi în cantităţi mari
  • băuturi energizante

alaptat 2

Odată ce veţi ţine cont de aceste sfaturi, cu siguranţă o să slăbiţi. Încercaţi să nu vă creaţi obiceiuri deloc sănătoase în ceea ce priveşte alimentaţia. Mâncaţi sănătos şi nu vă apucaţi de fumat, dacă asta aţi fi intenţionat. Fumatul dăunează celui mic.

Alături de consumul de alimente recomandate în timpul alăptării, o hidratare riguroasă, şi exerciţii fizice relaxate, sunt soluţia pentru o mamică fericită şi un copil hrănit sănătos!

Sursa foto: , ,

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai vizionate

To Top

Fii mereu în voga

Primește cele mai noi și interesante articole, direct în inbox.
Adresa de email
Secure and Spam free...