Get Amazing Stories

Get great contents delivered straight to your inbox everyday, just a click away, Sign Up Now.
Adresa de email
Alimentație

Mănâncă fără să te îngraşi de sărbători

 

masa de craciun

Cum suntem în perioada sărbătorilor de iarnă, fiecare este cu gândul la ce mâncăruri să pună pe masa de Crăciun şi Revelion. Pentru unii dintre noi, numai ideea de mâncat ne face să ne simţim deja cu ceva kilograme în plus. Pare puţin cam trist, dar adevărat. Când ne confruntăm cu astfel de complexe este puţin cam stânjenitor. Este drept că nu toţi au norocul acela de a mânca fără să se îngraşe.

Din patria celor cu probleme greutate există câteva regului despre cum trebuie să mâncăm pentru a nu ne îngrăşa. Dacă acestea sunt urmate, atunci este numai bine pentru organismul fiecăruia, iar după  perioada sărbătorilor nu vom avea temeri în a ne urca pe cântar.

1. Gândeşte-te cu grijă la “răsfăţurile culinare”

Până una alta, este firesc să te răsfeţi de sărbători cu delicateţuri. Dar nu cu toate delicateţurile! NU gusta din toate de pe masă. Doar pentru că ai şapte feluri de aperitive şi de mâncare nu înseamnă că trebuie mâncate toate. Mai mult, nu înseamnă că trebuie să serveşti patru feluri de mancare la o masa. De exemplu, poţi sari  peste salata de boeuf si opteaza mai degraba pentru salata de sfecla roşie cu hrean.

2. Să ai un “preparat la sigur”

Fie că tu organizezi masa, fie ca te duci in vizita, poti oricand sa scoti la inaintare un “preparat de siguranta”. De ajutor îţi poate fi un ’’platou verde’’ stropit cu puţin ulei de măsline. Este numai bun fie că primeşti musafirii, fie că mergi în vizită.

Spre exemplu, o salată cu de toate sau un platou cu multe verdeţuri stropite cu puţin ulei de măsline. Este simplu şi sănătos.Cu siguranta iti vei surprinde invitaţii.

platou verde

3. Fără caloriile din lichide

Limitează-te la două pahare de vin , cât mai multă apă sau chiar o cafea. Este mult mai indicat decât răcoritoarele care conţin sute de calorii.

 4.Atenţie la ce mănânci!

Carbohidraţii simpli nu îi amesteca cu grăsimile. Dacă vrei să nu te îngraşi, atunci evită a face combinaţii de genul mămăligă cu smântână, cartofi sau pâine cu carne de porc grasă. La sfârşitul fiecărei mese NU consuma dulciuri, precum cozonacul. Mai bine este să fie luat ca şi gustare.

Happy young woman having eating christmas cookies in kitchen

5. Aminteşte-ţi numărul caloriilor!

Prăjitura bunicii este într-adevăr foarte bună, însă plăcerea de a o gusta durează extrem de puţin. După te vei simţi vinovată când caloriile se vor depune pe şolduri şi cu greu le vei da jos. Poţi gusta din dulciurile de sărbători, dar nu să nu faci rabat. Indicat ar fi să faci puţină mişcare după şi să consumaţi multă apă!

6. Caută reţete dietetice

Experiementează ceva nou. Invitaţii tăi vor observa că te-ai străduit destul de mult ca ei să se simtă bine şi să mănânce sănătos.

7.Dansează!

Dansul ’’slow’’ arde în jur de 240 calorii pe oră, în timp ce dansul mai ’’agitat’’ 540 de calorii. În felul acesta vei sta puţin cam departe de băutură şi mâncare, te vei distra şi vei arde grăsimile!

8.Mănâncă multe legume

Sunt bogate în în fibre, sunt saţioase şi au puţine calorii. Soluţia perfecta ar fi salatele de legume sau orice alt preparat gătit din legume, la care se pot adăuga uleiuri naturale, precum uleiul de cocos. O cină bazată pe legume este indicată şi de către medicii nutriţionişti.

legume masa craciun

9. NU te păstra pentru mesele festive

Se obişnuieste tot mai mult a nu se mânca înaintea meselor festive pentru a putea mânca la momentul potrivit. Acestă idee este GREŞITĂ! Cu cât foamea este mai mare, cu atât vei mânca mult mai multe preparate grele la masa festivă. Indicat este să mananci ceva inainte cu aproximativ o oră. Este suficient un bol mic de ciorbă acră, uşoară, făra prea multe grăsimi, pentru a-ţi stăpâni foamea. Astfel, te vei aşeza la masă şi nu-ţi vei pune în farfurie toate bunătăţile, ci vei fi mai selectiv, reducându-ţi fără efort aportul caloric.

 

Dacă se ţin cont de aceste reguli alimentare, atunci organismul nu va avea de suferit. Important este să avem grijă la ce mâncăm şi cum mâncăm.

 

Sărbători Fericite!

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai vizionate

To Top

Fii mereu în voga

Primește cele mai noi și interesante articole, direct în inbox.
Adresa de email
Secure and Spam free...